De veelzijdige administratieve baan

Een administratieve baan kan bestaan uit drie onderdelen of kan één van de drie onderdelen zijn. Het kan zelfs een combinatie of deel van de onderdelen zijn. De drie onderdelen zijn secretarieel, receptie en bedrijfsadministratie. Het is aan een bedrijf zelf hoe de functie of afdeling wordt ingevuld. Daarom kan een administratieve baan heel verschillend zijn. Dat maakt het ook een interessante functie, omdat er overal veel te ontdekken is. Of dat nu meer verdieping is of juist verbreding van je kennis en vaardigheden.

Secretarieel medewerker en receptie

Een secretarieel medewerker kan onderdeel zijn van een administratieve baan. Zo iemand houdt zich met name bezig met communicatie en correspondentie. Hierbij kun je denken aan mailverkeer met externen, maar ook intern. Ook mondeling contact is hier onderdeel van. Een secretarieel medewerker zorgt voor de uitwerking van al dit contact, maar ook voor de nodige afhandeling en het opstellen van bepaalde communicatie. De receptie houdt zich bezig met ontvangst en de telefoon. Dit is ook onderdeel van de administratieve baan.

Bedrijfsadministratie

De telefoon aannemen en mensen en goederen ontvangen hoort hierbij. Behalve het aannemen en ontvangen, moeten deze dingen ook nog verwerkt worden. Bijvoorbeeld het tekenen voor de ontvangst van goederen of het doorspelen van informatie van het telefoontje. De bedrijfsadministratie houdt zich tot slot bezig met de administratie rondom het bedrijf. Archiveren, debiteurenbeheer en het verwerken van formulieren zijn hier onderdeel van. Al deze taken horen bij een administratieve baan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *